четвртак, 24. новембар 2011.

B-LINK 2011 Festival novih komunikacija


Autorka: Sanja Seliškar

Svake godine, jedan Beogradski festival okuplja sve entuzijaste, tech freakove, geekove, marketinške gurue, one koji imaju šta da kažu, ali i one koji umeju da uzvrate, otvarajući razna pitanja koja imaju zajedničku polaznu tačku – komunikaciju. Kako to i priliči jednom srpskom okupljalištu, B-LINK je mesto gde se sklapaju nove veze, poznanstva i dealovi.
Lokacije na kojima se ljudi (B)linkuju ove godine ima ima čak 4, i to su UK Parobrod, KC Grad, Dom Omladine,i galerija O3one.
Ovogodišnji, šesti po redu B-LINK zvanično je otvoren u KC Gradu, a trajao je  od 14. do 20. novembra. Naročita pažnja je posvećena novim komunikacijama i tehnologijama kroz društveni aspekt.


Svi smo svedoci brzopoteznog razvoja tehnologije na svim nivoima, a naročito u domenu komunikacija. Cilj ove konferencije jeste da demistifikuje načine na koji ljudi danas mogu da se povežu medjusobno, koristeći sve ono što im 21.vek pruža.
Posetioci su imali priliku i da vide interesantne postavke izložbenog karaktera kao što je, na primer, istorija Intel procesora na kojoj su biti izloženi razni modeli čipova u poslednjih četrdeset godina, koliko postoji ova kompanija. Teme kojima su se bavili učesnici, govornici na tribinama  i posetioci, bile su raznovrsne i aktuelne. Neke od njih su „Srbi - internet i facebook?“, „Kako živeti od open source softvera“,  "Steve Jobs (iGod of the iRevolution)", "PayPal u Srbiji", "Blogovi - prošlost ili budućnost", "Sociološki fenomeni novih komunikacija" i mnoge druge. U UK Parobrodod održane su dve tribine organizovane u saradnji sa Piratskom partijom Srbije. U prostorijama galerije O3ONE posetioci su imali priliku da čuju predavanje o tome koji su najlakši načini da se napravi sajt i koji su koraci koje je neophodno proći.
Dvodnevna manifestacija u okviru B-Linka 2011, pod nazivom Tvitomanija, bila je posvećena samo i isključivo društvenoj mreži Twitter. Za vreme trajanja ove vrlo posećene konferencije u malom, posetiocima su se predstavili takozvani uticajni tviteraši, ljudi čije naloge na internetu prati i do nekoliko hiljada ljudi, kao i poznate ličnosti iz javnog života koje koriste ovu mrežu. Medju njima su bili pevač Željko Joksimović, voditelji Ivan Zeljković i Galeb Nikačević, kao i političari koji koriste Twitter da bi komunicirali sa gradjanima Srbije, poput Olivera Dulića, Gordane Čomić, Jasne Matić.





Teme poput „Mreža koja je promenila svet“, „Twitter i blogeri“, „Twitter i PR“, „Twitter i novinari“, okupile su relavantne govornike koji, svako kroz svoju branšu, koriste Twitter da bi lakše komunicirali sa ljudima oko sebe, i punile su salu Amerikana u beogradskom Domu Omladine.

                                             
Na tribinama su govorili i mladi ljudi iz zemlje i regiona, kojima je Twitter pomogao da započnu ili prošire svoj biznis, da pronadju kontakte i povežu se sa ljudima sličnih interesovanja. Zaključak ovog susreta bio je da ako ste dovoljno kreativni da svoju misao iskažete u 140 karaktera, i imate ideju, već ste na pola puta ka njenoj realizaciji. Na vama je da zatražite pomoć, savet, sugestiju, i vrlo je izvesno da će neko od ljudi koji vas prate na Twitteru biti u mogućnosti da vam u tome pomogne. U tome je njegova moć.

                                                     
Da bi komunikaciju obojili i adekvatnom muzičkom podlogom, u okviru B-LINK Beogradskog festivala novih komunikacija, u sve tri sale Doma omladine Beograda održan je festival moderne elektronske muzike Easy Tiger, čiji su idejni tvorci bili poznati beogradski DJ-evi Marko Nastić, Dejan Milićević i Marko Milosavljević. Velika dvorana bila je Easy Tiger Room, Amerikana - Body N Soul Room, a Klub Doma omladine - Female Gravitation Room. Festival se bavio modernim elektronskim zvukom, kojim se već duži niz godina bave i tvorci festivala - Body and Soul „crew“. Ulaz je kao i na sve dogadjaje u okviru ove manifestacije, bio besplatan.
B-LINK je još jednom pokazao da Beograd, bez obzira na sve okolnosti, ni malo ne zaostaje za drugim prestonicama Evrope. Ni što se tiče društvenog života, ni novih ideja, modernih tehnologija i umeća komunikacije. Da mladi ljudi shvataju da je na njima da preuzmu inicijativu i urade nešto po pitanju svojih interesovanja, da se povežu sa ljudima iz regiona i da zajedno stvore jedan novi jezik komunikacije.

                                                
Danas je vrlo rasprostranjeno mišljenje da tehnologija otudjuje ljude, da se toplina fizičkog kontakta gubi pred ekspanzijom virtuelnog sveta. Da su nas moderni načini komunikacije samo udaljili a ne zbližili, kako nam se to svakodnevno čini. Ova konferencija je dokazala upravo suprotno. Da ljudi koji komuniciraju putem društvenih mreža i interneta mogu da organizuju susrete koji će da budu vrlo relevantni i pokrenu promene u društvu.


Нема коментара:

Постави коментар